SWIMMING AT THE UNIVERSITY AS A METHOD OF STRENGTHENING THE MUS-CLE FRAME OF THE BACK AND IMPROVING ITS HEALTH
Keywords:
swimming, back muscles, posture, students.Abstract
The article raises the current problem of back health among students. It is considered as a regular swimming activity that can help strengthen the muscles of the body, in particular the muscles of the back. As well as preventing the occurrence of posture and curvature of the spine.
References
Литература
Удовицкая Л.У. Инновационный метод обучения плаванию студентов в вузе / Л.У. Удовицкая, З.В. Кузнецова // Физическая культура и спорт в высших учебных заведениях: актуальные вопросы теории и практики: сборник статей по материалам национальной научно-практической конференции, посвященной 70-летию образования кафедры физиче-ского воспитания Кубанского ГАУ. Краснодар, 2020. С. 963-969.
Организация тренировочного процесса пловцов в домашних условиях / Соболь Ю.В., Ковалёва Т.В. // Современные методические подходы к преподаванию дисциплин в условиях эпидемиологических ограничений. Сборник статей по материалам учебно-методической конференции. Краснодар, 2021 С. 348-351.
Ломидзе М.А. Влияние оздоровительного плавания на обучающихся с плохим сома-тическим здоровьем в рамках занятий по физической культуре и спорту в вузах / М.А. Ло-мидзе, З.В. Кузнецова // XXIII Всероссийская студенческая научно-практическая конферен-ция Нижневартовского государственного университета. 2021. С. 99-104.
Белова В.А. Актуальные проблемы и перспективы развития физической культуры в Российской Федерации / В.А. Белова, Е.Г. Плотников // В сборнике: физическая культура и спорт в высших учебных заведениях: актуальные вопросы теории и практики, сборник ста-тей по материалам национальной научно-практической конференции, посвященной 70-летию образования кафедры физического воспитания Кубанского ГАУ. Краснодар, 2020. С. 786-792.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Боярко Анна Юрьевна, Федотова Галина Викторовна, Федосова Людмила Павловна
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Availability of publications based on the Creative Commons license
The journals Materials of international conferences and "Actual Problems of Pedagogy and Psychology" are open access journals, which means that all content is freely available to the user or his/her institution for free. Users can read, download, copy, distribute, print, search or link to the full texts of articles or use them for any other legitimate purposes without the prior permission of the publisher or author.
Copyright is reserved for the author without restrictions, the license applies to readers and the publisher.
Availability of publications based on the Creative Commons license
Attribution-Non-Commercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0)
This is a human-readable summary of (and not a substitute for) the license. Disclaimer.
You are free to:
- Share — copy and redistribute the material in any medium or format
- Adapt — remix, transform, and build upon the material
- The licensor cannot revoke these freedoms as long as you follow the license terms.
Under the following terms:
- «Attribution» — You must give appropriate credit, provide a link to the license, and indicate if changes were made. You may do so in any reasonable manner, but not in any way that suggests the licensor endorses you or your use.
- Non-Commercial — You may not use the material for commercial purposes.
- No additional restrictions — You may not apply legal terms or technological measures that legally restrict others from doing anything the license permits.
Notices:
- You do not have to comply with the license for elements of the material in the public domain or where your use is permitted by an applicable exception or limitation.
- No warranties are given. The license may not give you all the permissions necessary for your intended use. For example, other rights such as publicity, privacy, or moral rights may limit how you use the material.