PSYCHOPHYSIOLOGICAL ASPECTS OF PHYSICAL CULTURE AND SPORTS IN THE LIFE OF STUDENTS
Keywords:
physical culture, sports, psychophysiological influence, students, endurance.Abstract
The article analyzes the influence of physical culture and sports on the life of students at all levels of education, examines the main questions about the role of physical education in human life, provides conclusions on the topic considered.
References
Позднышева, Е.А. Анализ здорового образа жизни студенческой молодежи / Е.А. Позднышева, В. Белова // Современные аспекты физкультурной, спортивной и психолого-педагогической работы с учащейся молодежью : Сборник научных статей по материалам Всероссийской научно-практической конференции с международным участием, Пенза, 21–22 мая 2021 года. Пенза, 2021. С. 115-120.
Русанов, А.А. Цель физического воспитания в высших учебных заведениях Министерства сельского хозяйства / А.А. Русанов, В.А. Белова, Е.Г. Плотников // Известия Тульского государственного университета. Физическая культура. Спорт. 2018. № 4. С. 88-93.
Карачина, А.А. Эффективные технологии реализации учебных программ по дисциплинам «физическая культура и спорт» и «элективные дисциплины по физической культуре и спорту» / А.А. Карачина, В.А. Белова, А.И. Мельников // Физическая культура и спорт в высших учебных заведениях: актуальные вопросы теории и практики : Материалы национальной научно-практической конференции, Санкт-Петербург, 16–18 ноября 2021 года. Санкт-Петербур, 2021. С. 244-247.
Федотова, Г.В. Значение физической культуры и спорта в формировании здорового образа жизни у студентов / Г.В. Федотова, В.А. Белова // Современные методические подходы к преподаванию дисциплин в условиях эпидемиологических ограничений : Сборник статей по материалам учебно-методической конференции. Краснодар, 2021. С. 356-357.
Крахин, В.А., Куванов В.А. Особенности здорового образа жизни студентов технического вуза и роль физической культуры в его формировании // В.А. Крахин, В.А. Куванов / Транспорт: проблемы, идеи, перспективы. Санкт-Петербург, 2018. 205-208.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Цыганова Елизавета Романовна
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Availability of publications based on the Creative Commons license
The journals Materials of international conferences and "Actual Problems of Pedagogy and Psychology" are open access journals, which means that all content is freely available to the user or his/her institution for free. Users can read, download, copy, distribute, print, search or link to the full texts of articles or use them for any other legitimate purposes without the prior permission of the publisher or author.
Copyright is reserved for the author without restrictions, the license applies to readers and the publisher.
Availability of publications based on the Creative Commons license
Attribution-Non-Commercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0)
This is a human-readable summary of (and not a substitute for) the license. Disclaimer.
You are free to:
- Share — copy and redistribute the material in any medium or format
- Adapt — remix, transform, and build upon the material
- The licensor cannot revoke these freedoms as long as you follow the license terms.
Under the following terms:
- «Attribution» — You must give appropriate credit, provide a link to the license, and indicate if changes were made. You may do so in any reasonable manner, but not in any way that suggests the licensor endorses you or your use.
- Non-Commercial — You may not use the material for commercial purposes.
- No additional restrictions — You may not apply legal terms or technological measures that legally restrict others from doing anything the license permits.
Notices:
- You do not have to comply with the license for elements of the material in the public domain or where your use is permitted by an applicable exception or limitation.
- No warranties are given. The license may not give you all the permissions necessary for your intended use. For example, other rights such as publicity, privacy, or moral rights may limit how you use the material.