FEATURES OF COMMUNICATION BETWEEN PRESCHOOLERS AND PEERS

Authors

  • Birina Ekaterina Romanovna Penza State University. Penza, Russia
  • Gordeeva Veronika Viktorovna Penza State University. Penza, Russia

Keywords:

communication, preschoolers, communication with peers, preschool.

Abstract

Preschool age is the time when a child becomes a person. A preschooler grows up in a society consisting of parents, relatives, teachers and, of course, peers who influence what personality qualities are laid down at this stage of a child's childhood.

References

Литература

Кряжева Н.А. Развитие эмоционального мира детей. Популярное пособие для родителей и педагогов. Ярославль, 1997. 205 с.

Мухина В.С. Возрастная психология: феноменология развития, детство, отрочество. М., 2002. 456 с.

Маврина И.В. Развитие взаимодействия младших дошкольников со сверстниками в условиях образователь-ного процесса. // Психологическая наука и образование. 2005. №2. С. 23-24.

Published

2023-07-24

How to Cite

Бирина Екатерина Романовна, & Гордеева Вероника Викторовна. (2023). FEATURES OF COMMUNICATION BETWEEN PRESCHOOLERS AND PEERS. International Conferences, 2(7), 21–25. Retrieved from https://www.psiped.ru/index.php/psi/article/view/147